Konkurs

Konkurs LAG ARENA to konkurs na projekt i koncepcje gry video. Konkurs ten jest pierwszym wydarzeniem kolejnych edycji Festiwalu Sztuki i  Gier Niezależnych (LAG Festival of Art and Independent Games). Konkurs skierowany jest do uczniów i uczennic szkół średnich (ponadgimnazjalnych) z Polski, Czech i Słowacji, którzy interesują się procesem twórczym związanym z projektowaniem gier video. Uczestnicy konkursu w kolejnych trzech etapach będą realizować postawione im zadania. W konkursie można brać udział indywidualnie lub grupowo (grupa maksymalnie 5-osobowa).

Na zwycięzców czekają nagrody rzeczowe, możliwość prezentacji swojego projektu na scenie LAG Festival oraz zaproszenie do udziału w międzynarodowych warsztatach projektowania gier organizowanych przez kierunek Projektowanie Gier i Przestrzeni Wirtualnej na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Zapraszamy.

Tematy

Cyber robak

Projekt przestrzeni gry zakładający wykonanie jednej lub kilku prac koncepcyjnych. Świat przedstawiony w grze powinien być gotową propozycją lokacji lub poziomu gry. „Cyber robak” może być szeroko rozumiane. Może nawiązywać do postaci ludzkiej, zaczerpniętej ze świata zoologii czy nawet postaci abstrakcyjnej. To postać, która pokonuje kolejne przeszkody w drodze do obranego celu. Cele te mogą być różnie zdefiniowane i zależne od decyzji osoby podejmującej ten temat. Ważne aby w tym konkretnym zadaniu postawić akcent na pokonywanie przeszkód oraz dynamikę rozgrywki. Również w tym zadaniu nie ma ograniczeń co do inwencji twórczej i wyboru stylistyki. Do twórcy należy wybór platformy gry. Może to być 2D, 3D bądź ich kombinacja.

Terminy

Czwarta edycji konkursu LAG Arena 01.10.2018 – 25.01.2019

Etap 1.Ogólna koncepcja 01.10.2018 – 16.11.2018. Zadanie: Przygotuj ogólną koncepcję pomysłu na grę. Może być opisowa lub graficzna. Zamieść podstawowe informacje najej temat.

Etap 2. Projektowanie wybranych elementów gry 17.11.2018 – 21.12.2018 Zadanie: Rozrysuj pomysł na poziom gry wraz z opisami kilku lokacji, przykładowych elementów budujących świat:

  1. Przedstaw wstępny pomysł na interfejs (menu, statystyki, przykładowe komunikaty)
  2. Przedstaw propozycję kolorystyki, możliwe jej warianty
  3. Przedstaw konkretną propozycję perspektyw/ widoku jaki będzie funkcjonował

Etap 3.Symulacja (ekran), rysunki bohatera 22.12.2018 – 25.01.2019 Zadanie: Narysuj symulację jak wyglądać będzie ekran z gry zawierający wszystkie elementy- tzw. screenshot (zdjęcie ekranu). Przedstaw rysunki bohatera, przykładowego przeciwnika (o ile są postaci)

Ogłoszenie wyników: 31.01.2019

Jury

dr Paweł Synowiec

Stopień naukowy doktora uzyskał w 2006 roku w dziedzinie sztuk plastycznych w Instytucie Sztuki w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Dyplom mgr sztuki uzyskał w 2000 w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie filia w Katowicach. Brał udział w wystawach pokonkursowych plakatu oraz grafiki warsztatowej w Polsce oraz zagranicą m.in. w Japonii, Francji, Niemczech, Słowacji, Szwajcarii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Chile, Warszawie, Rzeszowie, Katowicach, Cieszynie, Chorzowie, Bytomiu, Krakowie, Legnicy, Rudzie Śląskiej, Poznaniu, Radzionkowie, Gliwicach.

Jarosław Korczak

Zmotywowany twórca, posiadającym 11-letnie doświadczenie zawodowe, w projektowaniu graficznym oraz kreowaniu przestrzeni wizualnej. Dziewięć lat tego okresu poświęcił na pracę w branży IT biorąc udział w tworzeniu ponad 15 gier i aplikacji na różne platformy. Obecnie pracuję w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w firmie Incuvo. W obu tych miejscach skupia się na projektowaniu graficznym, identyfikacji wizualnej, wyznaczaniu kierunków graficznych oraz tworzeniu środowiska gry wraz z warstwą UI. Aktualnie poszerza swoje horyzonty poznawcze na studiach doktoranckich o kierunku Sztuki Piękne na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Michal Kabat PhD

Wykładowca Uniwersytetu Cyryla i Metodego (UCM) FMK Trnavie (Słowacja) Zajmuje się tematyką związaną z mediami cyfrowymi (media i marketing informatyczny). Jest szefem gabinetu nowych mediów, gdzie realizuje kilka projektów długoterminowych oraz zaangażowany jest w rozwój czasopisma akademickiego Atteliér. Jego obszary zainteresowań: media cyfrowe, Transhumanizm, wirtualna rzeczywistość rozszerzona, wideo online, dziennikarstwo, projektowanie graficzne i UX. tem. Doktor Michał Kabat skupia się na mediach cyfrowych znacznie wykraczający poza tradycyjne media, zwłaszcza w przestrzeni interaktywności. Swoje badania poświęca przede wszystkim aktualnym trendom w internecie, transmisjom wideo (strumieniowaniu), oraz zarabianiu w przestrzeni medialnej. Interesuje się ponadto projektowaniem graficznymi zajmuje się tworzeniem grafik promocyjnych i elementów identyfikacji wizualnej.

Marcin Goldyszewicz

Grafik i koncept artysta. W branży od 7 lat, obecnie pracuje jako art director. Ma na koncie wiele produkcji. Związany z rynkiem gier komercyjnych, niezależnych i rynkiem gier mobilnych, m.in. Duke Nukem, Afterfal 2.0, Bruce the Game, AF Reconquest, Get Even i wielu innych. Absolwent WSP Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pomagał współtworzyć kierunki związane z projektowaniem gier. Doktorant i wykładowca na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Obecnie związany z firmą The Farm 51 i Namco Bandai.

Jan Drozd

Ukończył studia na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Ostrawie, specjalność Studio animacji. Pracował w studiu filmowo-animacyjnym QQ w Ostrawa. Nauczał w kilku szkołach średnich w Ostrawie. Obecnie jest wykładowcą w Zakładzie Grafiki i Rysunki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu w Ostrawie. Interesuje się malarstwem, grafiką i animacją, brał udział w kilku wystawach (Ostrava, Frýdek-Místek, Zielona Góra, Kraków).

Zgłoszenie