Edycja 2015/16

Terminy 1 edycji: 10 grudnia 2015 - 20 czerwiec 2016

I etap: 10 grudzień 2015 – 18 marca 2016
II etap: 21 marca – 6 maja 2016
III etap: 9 maja – 20 czerwiec 2016


Temat: LABIRYNT


Labirynt jest archetypem znanym na całym świecie i odnajdziemy go prawie we wszystkich kulturach. Symbole labiryntu, jako ryty naskalne, odnajdziemy w jaskiniach. Labirynt także inspiruje twórców współczesnych, realizujących swoje projekty w różnych dyscyplinach, takich jak architektura, film, teatr, grafika, gry video, landart czy projektowanie ogrodów.
Projekt może odwoływać się do konkretnego istniejącego labiryntu, dzieła literackiego czy filmowego, lecz musi być pracą oryginalną i wykonaną przez autora/autorów samodzielnie.

Jak wziąć udział w Konkursie


  1. Prześlij pracę na stronę po uprzednim zalogowaniu się na stronę www.lagfestival.us.edu.pl
  2. Tytuły dołączonych plików powinny zawierać nazwę konkursu, autora oraz nazwę pracy.
  3. Dodaj krótki opis wybranej przez ciebie interpretacji tematu. Maksymalnie 50 słów opowiadających o tym, co praca przedstawia.
  4. W trakcie realizacji swojego projektu konieczne jest prezentowanie obrazków z kolejnych etapów pracy (szkice itd.)
  5. Podczas tworzenia nowego wątku w sekcji Dołączone pliki kliknij na przycisk Zarządzaj załącznikami. W okienku, które się otworzy kliknij przycisk Przeglądaj i wybierz obrazek z dysku.
  6. Po wskazaniu odpowiedniego obrazka kliknij Wyślij.
  7. W razie problemów i wątpliwości, proszę się kontaktować z Anną Smolarek, e-mail: anna.smolarek@us.edu.pl

JURY 2015/2016

Michal Kabát, PhD.

Michal Kabát, PhD.

Kierownik Gabinetu Nowych Mediów

Doktor Michał Kabat skupia się na mediach cyfrowych znacznie wykraczający poza tradycyjne media, zwłaszcza w przestrzeni interaktywności. Swoje badania poświęca przede wszystkim aktualnym trendom w internecie , transmisjom wideo (strumieniowaniu), oraz zarabianiu w przestrzeni medialnej .  Interesuje się ponadto projektowaniem graficznymi zajmuje się tworzeniem grafik promocyjnych i elementów identyfikacji wizualnej.
Ukończył UCM FMK w Trnavie. Obecnie pracuje jako wykładowca i zajmuje się tematyką związaną z mediami cyfrowymi (media i marketing informatyczny).
Jest szefem gabinetu nowych mediów, gdzie realizuje kilka projektów długoterminowych oraz zaangażowany jest w rozwój czasopisma akademickiego Atteliér.
Jego obszary zainteresowań: media cyfrowe, Transhumanizm, wirtualna rzeczywistość rozszerzona, wideo online, dziennikarstwo, projektowanie graficzne i UX. tem.

Zbyněk Janáček

Zbyněk Janáček

wykładowca grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Ostrawskiego.

Zbyněk Janáček ukończył Wydział Filozoficzny Uniwersytetu im. Palackiego w Ołomuńcu. W Ostrawie pracował najpierw jako redaktor artystyczny wydawnictw „Profil” oraz „Sfinga”. Od 1991 roku prowadził zajęcia w Uniwersytecie Ostrawskim na stanowisku adiunkta w katedrach wychowania plastycznego i twórczosci artystycznej. W 1998 habilitował się w dziedzinie Sztuki plastyczne w Uniwersytecie im.Palackiego w Ołomuńcu. Od 2003 roku współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach.W latach 1999 – 2006 był dziekanem Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Ostrawskiego,2008 – 2015 dziekanem Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Ostrawskiego w Ostrawie.Od 2001 r. członek w Radzie Naukowej Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu J. E. Purkyně w Ústí nad Labem, a od 2002 r. członek Rady Naukowej Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Masaryka w Brnie.Obecnie prowadzi zajęcia w dziedzinie grafiki na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Ostrawskiego. Specjalizuje się w dziedzinie wolnej i stosowanej grafiki. Wystawy jego prac były m.in. w Pradze, Ołomuńcu, Uherskim Hradiszczu, Hranicach na Morawie, Hawierzowie, Opawie, Krakowie i Ostrawie. Od 1994 roku brał udział w wielu wystawach zbiorowych i prezentacji twórczości graficznej (Polska, Republika Federalna Niemiec, Slowakia, Kanada, Brazylia, Włochy, Indie, Chorwacja, Rosja, Kostaryka, Hungary, Korea). Spośród czeskich wystaw zbiorowych warto przypomnieć praskie wystawy, np. Czeska grafika 2. połowy XX wieku (galeria Mánes). Jego wcześniejsze prace były robione w technice linorytu kolorowego, w ostatnich latach poświęca się serigrafii oraz drukowi cyfrowemu.

Konrad Czernik

Konrad Czernik

Lead Concept Artist

Pracuje w firmie Techland, w branży od 9 lat, współtwórca projektu Hellraid i autor prac koncepcyjnych do między innymi takich tytułów jak Dead Island, seria Call of Juarez, Dead Stop, Heal Them All. Specjalista projektowania postaci i storyboardu. Zapraszany na gościnne wykłady Uniwersytetu Jagiellońskiego, Politechniki Wrocławskiej, ASP we Wrocławiu. Absolwent wrocławskiego ASP. Od lat zainspirowany komiksem, obecnie pracujący nad własnym albumem.

Dr Kaja Renkas

Dr Kaja Renkas

Grafikczka, pracownik Instytutu Sztuki Uniwersytetu Śląskiego

Zajmuje się plakatem, projektowaniem graficznym, grafiką warsztatową oraz malarstwem. W roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem wydział Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach . Dyplom z grafiki warsztatowej pod kierunkiem prof. Waldemara Węgrzyna, aneks do dyplomu z plakatu pod kierunkiem prof. Romana Kalarusa, równolegle studiowała Malarstwo na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. W 2010 obroniła pracę doktorską z zakresu plakatu i grafiki w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego. Uczestniczyła w kilkudziesięciu wystawach w kraju i za granicą (m.in. Japonia, Francja, Litwa, Finlandia, Niemcy, Węgry, Czechy, Rosja, Iran ). Jest laureatką nagród i wyróżnień z zakresu plakatu.

Adam Bryła

Adam Bryła

Artysta grafik, członek siedmioosobowej załogi studia Astronauci, laureat nagrody BAFTA 2015 w kategorii Innowacja w grze ” The Vanishing Of Ethan Carter. Wcześniej dyrektor artystyczny w Afterfall IP. Jego styl to wykorzystanie różnych źródeł artystycznych, wykorzystując profesjonalne, jak i osobiste doświadczenia. Wykładowca w renomowanej Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz organizator Polskiego GameDev.

Share This